Kenapa Pelangan Kurang Yakin ?

Friday, 21 March 2014

Bagaimana mahu meyakinkan pelanggan, supaya cepat-cepat beli produk kita? Dalam dunia bisnes yang semakin mengutamakan pengguna, bukti sosial adalah satu elemen penting  supaya
produk dijual dengan mudah.

Tiada bukti, tiada orang mahu beli.

Ia adalah satu-satunya cara kukuh untuk membuktikan keberkesanan & kualiti produk.

"Jadi ke produk ni?'

"Ada kesan sampingan tak?"

"Boleh percaya ke produk akan sampai?"

Ini persoalan yang biasa bermain di fikiran mereka sebelum beli produk di internet.



2 Cara Mudah Dapat Testimoni

1. Berikan FREE GIFT.


Umumkan dan tawarkan free gift dalam
kuantiti tertentu di Facebook.

Contohnya seperti.

"Sempena pelancaran produk terbaru kami, kami menawarkan 5 kotak percuma untuk beta tester.
SMS kami ke 013-xxxxxx. Siapa cepat dia dapat!'
Kemduian, hubungi mereka dan terangkan  dengan jelas tawaran ini dalam bentuk situasi 'menang sama menang'.

Contohnya,

"Kami akan berikan produk ini secara percuma. Sebagai kerjasama, mohon kongsikan feedback selepas seminggu menggunakan produk /servis kami."

Dalam konteks pemasaran, strategi ini memberi keuntungan kepada dua-dua pihak. Pelanggan dapat produk percuma,dan kita bakal terima testimoni serta merta.


2. Biar kita tulis testimoni untuk mereka!


Kadang-kadang, cara paling mudah untuk dapatkan testimoni adalah hanya meminta kepada mereka. Untuk permudahkan urursan, kita sendiri tulis testimoni dengan syarat meminta kebenaran dan tidak terlalu nampak seperti promosi.

Pengalaman kami, rata-rata pelangggan malu untuk menulis testimoni atau feedback, jadi ini cara untuk permudahkan urusan kita. 

Dalam kebanyakan kes, hampir keseluruhan dari mereka bersetuju dan ucapkan terima kasih kerana memudahkan urusan mereka.

Siapa yang tak nak orang tolong kan?

0 comments:

Post a Comment

 
Tips Perniagaan Internet © 2012 | Designed by Masso Dasuki, in collaboration with Msolution Network , MSolution and Business Solutions