Ada produk nak jual tapi macam mana nak pasarkan dengan orang lain ?

Tuesday 1 April 2014



 Selamat sejahtera soalan di atas mungkin pernah terlintas di fikiran anda semua. Inilah antara salah satu cabaran apabila hendak berniaga. Walaupun sehebat mana produk yang anda ada tapi tiada strategi pemasaran yang berkesan maka akan membawa padah kepada perniagaan anda sendiri. Tidak kira apa perniagaan pun, tanpa strategi pemasaran yang berkesan maka tidak akan ada keuntungan malah hanya merugikan wang dan masa anda sendiri.



 Baiklah, bagi pendapat saya jika anda ingin memasarkan produk, anda tidak seharusnya bekerja seorang diri. Hal ini kerana, anda "wajib" mendapatkan pertolongan daripada pelbagai pihak untuk mempercepatkan proses pemasaran produk anda. Namun begitu tidak mustahil untuk seseorang itu memasarkan produk mereka secara sendirian seandainya dia sememangnya pakar dan mempunyai ilmu yang luas dalam bidang pemasaran.

 Oleh yang demikian, di sini tugas saya bukan sahaja ingin menjelaskan betapa pentingnya pemasaran dalam perniagaan malah saya juga ingin memperkenalkan kepada anda suatu tempat di mana anda boleh meminta pertolongan dari orang lain. Malah terdapat banyak servis-servis lain yang di sediakan. Semoga berjaya .

0 comments:

Post a Comment

 
Tips Perniagaan Internet © 2012 | Designed by Masso Dasuki, in collaboration with Msolution Network , MSolution and Business Solutions